onsdag 12. desember 2012

Hvordan jeg bestilte brudekjolen min fra kina

Jeg bestilte brudekjolen min fra jkdress.com. Link til siden finner du her. Jeg ble kjempe fornøyd og vil derfor dele dette med deg som trenger litt tips om bestilling av kjole fra jkdress.com her på bloggen min:). 


 Her er vi nygift! 
Ikke rart jeg ble fornøyd med kjolen sant:)?  Foto: Anders Kjøndal.


Tips til dere som ønsker å gjøre det samme:

1. Finn bilde av den kjolen du ønsker å bestille. Jeg fant linken til kjolen jeg ville ha og sendte den til de.

2. Spør hvor mye de skal ha for det du ønsker å bestille, og gjerne hva slags stoff de  tenker å bruke. Når du har fått svar på det kan du vurdere om du vil ha et annet stoff og skriv det til de. Jeg må advare deg om at dette kan bli dyrere for deg og ikke nødvendigvis bedre. Men jeg gjorde det fordi jeg ville ha ekte silke og prisen steg med det dobbelte for kjolen. Men det er jo så billig uansett så det er blir uansett billigere enn de fleste norske brudekjoler.

3. Få noen til å ta nøyaktige mål av deg. De kommer til å sende deg link til siden hvor målene står og hvordan du skal måle deg. Jeg brukte en lokal sydame til å ta målene.

4. Skriv ned målene tydelig for de med samme ord som de bruker på skjemaet sitt. Skjemaene er enkle og oversiktlige så dette klarer du fint:)! 

Jeg må bare "advare" de av dere som kommer til å gjøre det samme som meg å bestille fra jkdress.com om at svarene de gir deg er oftest svært(!) korte. Og du vil nok kanskje føle du ikke får svar på alt du lurer på fordi de ikke er så flinke i engelsk. 
Du kan bli litt skremt av svarene og tenke at dette kanskje er noe uprofesjonelle greier. Jeg ble temmelig frustrert over at jeg følte de ikke svarte direkte på alt jeg spurte om. Men de poengterte tydelig at de ikke kunne lage kjolen 100 % lik men 85 % lik fordi det er ulovlig å kopiere andres design 100 %. Jeg føler min kjole ble 95% lik originalbildet og synes egentlig den er nesten finere enn originalen;) 

Hvis jeg skulle bestilt kjole etter de erfaringene jeg har med jk.dress nå så ville jeg forsøkt å formulere meg kort og tydelig uten for mange spørsmål. Bare si at du vil den skal være mest mulig lik bildet du har sendt de og overlat jobben til de
  Det som er bra er at de alltid svarer deg innen 24 timer. Jeg fikk flere ganger svar i løpet av kun noen få timer og var veldig glad for det. 

Til de av dere som velger å være like sprø som meg vil jeg bare ønske dere lykke til! Det går helt sikkert bra! Og skulle det ikke bli det så er det store muligheter for at du kan selge den på finn.no til samme pris du betalte for den.

Mer om hvordan det var å få kjolen i posten kan du lese om her.

1 kommentar:

Jeanette sa...

Hei!
Hvilken bruker på jkdress handlet du av?
Tenkte kjøpe brudekjolesalg min der :)